Şeker Istek Duygusuna Yol Açar mı? Vücudumuza aldığımız şeker bize yalnızca kalori verir. başkaca cisim için hiçbir faydası yoktur. Şeker yenildiği süre insulin salınımı uyrılacağı için özlem duygusal uyandırır. Perhiz yapan ırk kan şekerlerinin düştüğünü bahane ederek şeker almaya ihtiyaçları olduğunu düşünürler. Fakat vücuda alınan tüm besinler ve şekerler glikoza dönüşmektedir. Bu nedenden nedeniyle birey hiç şeker yemese de diyete emrindeki olarak kan şekeri düşmez.
Şeker haricinde kullanılan tatlandırıcılar da insan vücudunda önemli sıhhat problemlarinin nedenleri arasında yer alabiliyor. Uzun zaman ve fazla yüksek düzeyde alınan tatlandırıcıların kanser yapıcı etkisi olduğu görülmüştür. Bu ürünlerin insülin salınımı üstünde şeker kadar etkileri yoktur, bu yüzden alışılagelmiş şekerden daha iyi oldukları düşünülebilir. Rafine beyaz şeker yerine, daha az kalori içeren ve mineral tuzlarla vitaminler açsından da daha varlıklı olan balı yeğlemek organizma açısından çok daha yararlıdır.
Zayıflama Rejimlerinde Günde Ne Değin Kalori Alındığı Manâlı midir? Kalori hesabı yapmak zayıflamak isteyen bir birey için şarttır fakat kalorinin nasıl alındığı önemlidir. Vücuda alınan kalorinin %12 – 15’i proteinlerden, %25 – 30’u yağlardan ve %50 – 60’ı karbonhidratlardan gelmelidir. 1g yağ 9 kalori, 1 g protein ve karbonhidrat 4 kalori vermektedir. Vücuda alınan karbonhidratların ve proteinlerin fazlası da yağ olarak depolanmaktadır. Bütün kalorilerin vücutta yaptığı tesir ve kiloya dönüşme özelliği aynı değildir. Mesela aldığımız karbonhidrat, protein ve yağların kalori olarak harcanabilmesi için glikoza dönüşmektedir ilk olarak glikoza dönüşen grup karbonhidratlardır. sonra yağlar ve proteinler glikoza dönüşür. Alınan kalori harcanan kaloriden daha az ise harcanamayan glikozlar yağa dönüşerek vücudun değişik yerlerinde depo edilir. Kadınlarda daha çok kalçada depolanırken, erkeklerde göbekte ambar edilir.

Atıştırmak Formu Bozar mı? Gün içinde yemek yemek zamanları dıştan bir şeyler yiyor ve normalde 3 öğünden aldığınız kaloriyi 4,5 hatta 6 minik öğünde alıyorsanız bu atıştırmalar bir sorun yaratmaz. Çünkü bu şekilde bir gıda düzeni aşırı kalori almamanızı ve vücudunuzun her öğünde sindirim olayı için daha çok kalori harcamasını sağlar. Ama siz her öğünlerinizde yemeniz gerektiği değin yedikten daha sonra abur cubur atıştırıyorsanız, bu elbette kilo almanıza neden olacaktır.
Tuzlu Şişmanlatır mı? Tuz, vücudun su tutmasına yol açar fakat vücuttaki yağ oranlarıyla hiçbir ilgisi yoktur. Buna karşılık fazla tuzlu kullanımı suyla beraber kişide şişlik hissine yol açabilir. Bu yüzden bilhassa adet dönemi öncesinde tuzlu kullanımında aşırıya kaçılmaması nasihat edilir. öte taraftan tuzun iştah açıcı etkisi göz önünde tutulduğunda bilhassa rejim yaparken neden tuzdan kaçınılması gerektiğide ortaya çıkar. Dolayısıyla tuzun kilo alımı üstünde aracısız değil, dolambaçlı bir etkisi vardır.
Sık Yapılan Ağır Rejimler Metabolizmayı Bozar mı? Ağır rejimler yalnızca metabolizmayı yok sindirim sisteminizi de bozar. Önce aşırı bir kısıtlama, dolayısıyla ani kilo verme, ardındaki da fazla yasaklar yüzünden kontrolün kaybedilmesi ve ani kilo alımı gibi bir kısır döngüye girildiğinde metabolizma sarsılır. Bunun sonucunda da fazla doğal olarak fazla kilo riski artar. Buna alt olarak kişide yeme ihtiyacının tamamen ön plana çıktığı öyle fazla patolojik sorun ortaya çıkabilir. Bu durumda yapılması gereken; yavaş kilo verdiren, kişiyi korkunç yasaklar içinde boğmayan ve keza yemek hem de rejim olayını yaşamın tek unsuru haline getirmeyen rejimlere yönelmektir.
Fazla Su İçmek Zayıflatır mı? Muhakkak bir diyet ve çalışma programına bağlı olmadan çok miktarda su içmenin zayıflatıcı bir etkisi yoktur. Buna karşılık perhiz yaparken, özellikle su, bitkisel çaylar gibi çokça (en az 1,5 litre) sıvı alınması vücutta biriken toksinlerin atılmasını kolaylaştırmak açısından yardımcı olacaktır. Gün içinde hafif bir istek hissettiğinizde bir büyük bardak su içmek olur ya de o lahza için iştahınızı kesebilir ve sizi boşboğaz kaloriler almaktanuzaklaştırabilir. Bilhassa mineral tuzlar açısından zengin suların tercih edilmesi, diyet esnasında vücutta bazı besinlerin tüketilmesine alt olarak ortaya meydana çıkan eksikliklerin giderilmesine asistan olabilir.
Zayıflamak için Suyu Öğün Aralarında mı İçmek Gerekir? Zayıflamak için suyu yemeklerden önce içmeniz gerekir. Yemekten önce içilen su, mide kapasitesini dolduracağı için tokluk duygusal verecektir ve yenilen yemek yemek miktarını azaltacaktır. Yemek arasında içilen su ise iştah açabilir. Ayrıca akıcı tüketmeden veya az miktarda akışkan alarak yediğiniz bir yemekte daha çabuk doyarsınız. Ama lifli yiyeceklerin, bir arz sıvıyla tüketilmesi lifin şişerek hacim oluşturmasını ve tokluk hissi vermesini sağlayacağı için bu nesil besinlerin akışkan gıdalarla veya suyla birlikte alınmamasında yarar vardır.
Sıcak Ortamlar Zayıflatır mı? Sauna gibi sıcak ortamlarda terlemeyle kaybedilen, yağ değil sudur. Bu gibi sıcak ortamlar organizmanın toksinlerden arınmasını, kasların gevşemesini, kırgınlığın atılmasını sağlar ancak sizi zayıflatmaz.. Mutlaka soğuk suyla yapılan bir duşla tamamlanması gereken sauna seansları, kalp damar, solunum ve dolaşım sistemi hastalıkları olan kişiler için yerinde değildir. Ayrıca kilo kaybetme açısından bakacak olursak soğuk, sıcaktan fazla daha faydalıdır. Örneğin 18 derece suyla yapılacak bir banyo dakikada 7,2 kalori harcamanızı sağlar.
Alkol Şişmanlatır mı? Bütün alkollü içecekler, hatta içerdiği tannin gibi maddeler tamamen diğerlerinden daha iyi olduğu iddia edilen şarap bile, az ya da fazla oranda kalori içerir. 1 kadeh şarapta 85 kalori varken, 1 kadeh rakıda 335 kalori vardır. Keza içki alımına yan olarak tüketilen diğer beslenme maddelerinin de (kızarmış patates, cips, mezeler vs.) vücutta patavatsız bir kalori ve yağ deposu olarak kalacağını aklınızdan çıkarmayın.
Perhiz Ürünleri Zayıflatmaya Niçin Olur mu? Perhiz ürünleri zayıflamayı sağlamaz, fakat bu ürünlerin zayıflamaya yardımcı oldukları bilinmektedir. Tabii hangi gıda maddesinden söz ettiğiniz de kayda değer. Süt, yoğurt, peynir ve et gibi ürünler yağı azaltılarak diyet hale getirilirler. Şekerlemeler, çikolatalar, şekerli içecekler şeker yerine tatlandırıcılarla yapılmışlarsa kalorileri azaltılmıştır. Eğer şekerden daha geç emilen sorbitol, fruktoz gibi doğal tatlandırıcılar kullanılmış ise kalorisi olağan ürünlerle aynıdır. Ekmek grubu ürünler diyet mahsul haline getirilirken lif yönünden zenginleştirilmekte ve yağ eklenmemektedir.
Etiket Şeker Istek Duygusuna Yol Açar mı? günlük ne değin kalori aldığım kayda değer mi? günlük alınan kalori miktarı önemli mi? Atıştırmak Formu Bozar mı? Tuzlu Şişmanlatır mı? Sık Yapılan Ağır Rejimlerin Zararları Fazla Su İçmek Zayıflatır mı? su ne vakit içilir? Sıcak Ortamlar Zayıflatır mı? Içki Şişmanlatır mı? su ne süre içilmeli?